Turizmciler, Çanakkale- İstanbul uçak seferlerinin tekrar başlamasını istedi!

Türkiye Seyahat Acentaları Birliği (TÜRSAB ) Çanakkale-Körfez Yöre Temsil Kurulu Başkanı Ahmet Çelik, Çanakkale- İstanbul uçak seferlerinin kent turizmi için çok önemli olduğunu söyleyerek, en yakın zamanda tekrar başlaması gerektiğini söyledi.

TÜRSAB Çanakkale-Körfez Yöre Başkanı Ahmet Çelik, 2018 Troya Yılı’nın Çanakkale’ye büyük bir dinamizm kattığını söyleyerek, çalışmaların devam ettiğini belirtti. Yaptığı açıklamada, önemli bir noktanın eksik kaldığını söyleyen Çelik, Çanakkale-İstanbul uçak seferlerinin tekrar başlaması gerektiğini söyledi. Çelik yaptığı açıklamada, “2018 Troya yılı Çanakkale bölgesine ciddi bir dinamizm kattı. Yarım milyon yakın insanın Truva antik kentimizi ziyaret etmesini bekliyoruz. Müzemiz sona erdi. İnşaatı tamamlandı ve hizmete açıldı. Ciddi bir talep görüyoruz şu ara. Truva Antik Kenti, Assos, Çanakkale Merkez, Gelibolu Yarımadası artık bugün ulaştığımız noktada Çanakkale şehri çok ciddi bir destinasyon haline geldi. Altyapımız, devletimizin kıymetli katkılarıyla sona ulaştı az kısımlar kaldı. Truva bölgesi apayrı bir bölgesi olarak Çanakkale’nin çok kıymetli turizm güzergahı haline geldi. Yine bu sene başlayan Midilli seferleri ile Midilli adasına gelen Avrupalı ve Amerikalı turisti buraya çekmek ile ilgili olarak feribot seferlerinin başlaması şehrimize dinamo gücü katacaktır. Midilli seferleri ile ilgili olarak bizim hayalimiz şuydu; Midilliye günde ortalama 10 sefer uçak iniyor ve Midilli’nin Molivos bölgesi Assos’un tam karşısında. Almak istediğimiz müşteri adaya gelen Avrupa müşterisi çünkü ortalama 6 gece konaklıyorlar. Bunları Çanakkale’ye almak istiyoruz. Midilli vesilesiyle önümüzdeki sena daha fazla alacağımızı düşünüyoruz. Şuanda fuarlar mevsimine girdik. Önümüzde İzmir Travel Turkey var, EMMIT fuarı var, yurtdışı fuarlarımız başladı” dedi.

“Çanakkale’de çok önemli bir eksiğimiz var” diyen Çelik, “Çanakkale İstanbul uçak seferlerimiz maalesef sona erdi. Bizim çok şiddetli bir şekilde uçak seferlerine ihtiyacımız var çünkü uluslararası entegrasyonu tamamlayabileceğimiz destinasyon olarak en önemli yer İstanbul üzerinden tüm dünyayla bağlantıdır. İstanbullu olan uçak yolumuzun bağlantısı eksik kalırsa çok önemli bir ayağı kaybetmiş oluyoruz. Kara anlamında zaten Avrupa’ya komşuyuz kara ile ilgili yakın zamanda bitecek olan Çanakkale Köprüsü ile bunu ciddi manada tamamlamış oluyoruz. Deniz yolu ile ilgili GESTAŞ’ın feribot seferleri ve yine Midilli’ye olan seferleri deniz trafiği ve ulaşımı anlamında şuan beklentiyi karşılayacak şekilde bir standartımız var. Fakat uluslararası entegrasyonu tamamlayabileceğimiz hava yolu ise sadece Ankara hattı ile şuan sınırlı. Devletimize yerel otoritelere kurumlara şu mesajı vermek istiyorum; İstanbul üzerinden uçak seferinin olmayan bir Çanakkale düşünülemez. Kısa bir zamana kadar turizmin kavşağı olacak olan Çanakkale şehrine İstanbul’dan uçak seferleri mutlak surette tekrar başlaması gerekiyor çünkü Anzak törenleri yaklaşıyor. Duyduğumuza göre Anzak törenlerine Türk Hava Yolları Avustralya’ya direkt seferleri başlayacak. Biz bu entegrasyonu tamamlamamız için mutlaka İstanbul’a uçak seferilerinin olması gerekiyor. Daha önce İlker Aycı bey ile de görüşmüştük. Türk Hava Yolları’nın bir uçağının Çanakkale- İstanbul hattına kurulması ile ilgili. Biz turizmciler olarak bu uçağı geri istiyoruz. İstanbul uçak seferlerini geri istiyoruz. Bu konuda biz turizmcilerin üzerine düşen görev neyse yapmaya hazırız fakat bu konudaki yetkililerin, amirlerin, yerel yöneticilerimizin, devletimizin destek olmasını bekliyoruz ve uçak seferlerinin tekrar Çanakkale’de başlamasını istiyoruz” ifadelerini kullandı.

Çelik, “Atatürk Havaalanı kısa bir zaman sonra kapanacak. Üçüncü havalimanında seferler devam edecek. Bizim bu fırsatı kaçırmamız gerekiyor. Sabiha Gökçen olur, yeni havalimanı olur fark etmez ama kısa bir zaman içerisinde ivedi Çanakkale seferlerinin başlaması gerekiyor. 2018 yılında biz turizmciler başta olmak üzere ülke çapında topyekûn 2018 Troya yılı ile ilgili emek sarf ettik ve sonuçları ortada, Truva müzesi bitti. Tevkiye Köyünün arkeoköy olma süreci tamamlanmak üzere. Yine Kumkale ovasında, alan başkanlığının ve Çanakkale Valiliğinin faaliyetleri var. Çanakkale şehrinden karanlık liman hattı yolu tamamlandı. Dolaysıyla bölge artık o hayal ettiğimiz ayrı bir destinasyona olma özelliğine yaklaştıkça, bu sona yaklaşmışken uçak seferlerinin Çanakkale’ye olmaması çok büyük bir eksiklik. Hele ki kara yolunun deniz yolunun değil hava yolunun daha çok tercih edildiği ve dünya standartlarında önemli bir yeri olan uçak seferlerinin önemi bu kadar ortadayken bizim İstanbul’a havadan ulaşamıyor olmamız turizmciler olarak bizleri üzüyor. Çünkü bizim yurtdışıdan turistleri getireceğimiz en önemli hat hava yolu hattıdır” şeklinde konuştu.

Çelik, turistleri bu şekilde Çanakkale’ye daha kolay getireceklerine dikkatleri çekerek, “Herkesten beklentimiz herkesin kendi mecrasında bu konuyu dile getirmesi. İnanıyoruz ki kısa sürede bu çözülecektir. 2018 yılını Troya Yılı ilan ettirmiş bir Çanakkale şehri var. Milletvekillerimizle, yerel yöneticilerimizle Çanakkale Valimizle, Alan Başkanlığımızla hep birlikte bu başarıya imza attık. Şimdi ben yine birlikteliği bütünlüğü İstanbul uçak seferleri içerisinde gösterilmesini istiyorum. Ve İstanbul’a olacak olan uçak seferlerinin 2019 yılı başlarında sezon başlamadan özellikle 18 Marttan önce, 25 Nisan’dan önce başlamasını istiyorum ki bölgemize daha fazla insanı çekmek arzusundayız. Çünkü altyapımız artık tamamlanmak üzere. Tam görücüye çıkacağımız zamanda bütün bu konuları uluslararası ve ulusal fuarlarda vitrinize etmeye çalışacağımız zaman da uçak seferlerimizin olmaması bizi yaraladı, üzdü. Bu konuda gerekli adımların atılmasını ve gerekli çalışmaların yapılmasını bekliyoruz. Umarım kısa sürede tamamlanır” diye anlattı.

Çelik, “Türk Hava Yollarının 2018 çalışmalarında uçak giydirilmesi konusunda İlker Bey’i ziyaret etmiştik. Yeni havalimanı açıldıktan sonra satın alacak kuşaklardan ya da eldeki uçaklardan bir tanesinin bu hatta konuşmasıyla ilgili olumlu bir düşünce bize aktarılmıştı. Biz bunun artık hayata geçirilmesini istiyoruz. Çünkü eğer Türk Havayolları bu hatta başlarsa bir daha çıkmaz. Nasıl Ankara-İstanbul başladı devam ediyor. Bu uzun yıllar devam eder. Türk Hava Yolları’ndan beklentimiz bu yönde. Mutlaka bunun bir sonucu olacaktır. Bu sonucunun bedelini ödeyecek olanlar da bizleriz. Başta turizmciler daha sonra Çanakkale şehri olacaktır. Çünkü uçak yolunu tercih eden uçak yoksa eğer gelmek istemiyoruz diyen yabancı müşteriler biliyoruz. Bu bizim için ayrıca standartın da aşağı seviyede olmasına sebep olacaktır. İlk sorulan soru sizin bölgeniz hangi havayolu ile entegre edilmiş bir destinasyon oluyor. Bize her zaman bu soruluyor. İstanbul’a kadar uçakla daha sonra karayolu ile geleceksiniz demek bizi çok mutlu etmiyor. Bu zamana kadar insanlara havayolu var dedik. Yerli yabancı müşterilerimize ve dolayısıyla havayoluyla getirdiğimiz birçok müşterimiz oldu. Mutlaka bir kayba sebep olacaktır” dedi.

Çelik sözlerini şu şekilde tamamladı: “Çanakkale Ticaret ve Sanayi Odası’nda komiteler olarak biz bunları yönetime iletmiştik. Başkanımız Selçuk Semizoğlu ve Meclis Başkanımız Osman Okyay da tabi ki gerçeğin bu olduğunu vesilesiyle yardımcı olmak amacıyla ve bu gerçeği bir kez daha kendi ağızlarıyla mecliste dile getirdiler. Onların da dediği gibi bu konuda eksiğimiz var. Bunun giderilmesi gerekli. Biz bu konuda bir ses olmaya gayret gösteriyoruz. Bu konudaki otorite biziz. Neden? Aslında seyahat acentelerinin TÜRSAB üyesi acentelerin gelir kaynaklarından bir tanesi de uçak biletleridir. Bir seyahat acentesi uçak bileti satmak, tur organize etmek ve turları satmak gayesiyle kurulmuş teşebbüslerdir. Çanakkale turizmcilerinin, seyahat acentelerinin önemli bir gelir kapısı da burada. Ekmek teknesi de kalemi de eksilmiş oluyor. Bunu da bizim TÜRSAB olarak dile getirmemiz gerekiyordu. O hat üzerindeki doluluklarla ilgili sıkıntılardan dolayı iptal edilip tekrar başlandığı söylendi ama esas kurumsal bir yapının buraya gelmesi bütün bu sorunların üstesinden gelecektir. Çünkü öncesinde hatırlarsanız Çanakkale Havalimanındaki eksikliklerden dolayı hattın ya da havayolu şirketinin buraya gelmediği söyleniyordu. Şu an uluslararası bir havalimanımız var. Bütün eksiği tamamlanmış her şeyiyle yeni bir havalimanı var. Havalimanındaki yetkili arkadaşlarla görüştüğümüzde karadan giden yolcu sayısına baktığımızda ve teraziye koyduğumuzda artık Çanakkale şehri son dönemlerdeki öğrenci sayısı, çalışan sayısı ve Çanakkale şehrinde yaşayanlar artık bu hattı kaldırabilecek bir sayıya ulaşmış vaziyette. Eskiden tabi kışın bu sayı düşünüyordu, yazın artıyordu. Dolayısıyla havayolu şirketi kar zarar marjından dolayı bunu yapmak istemiyordu. Ancak Çanakkale’nin geldiği nokta ortada. Bu İstanbul Sabiha Gökçen Havalimanı da olabilir, yeni açılan İstanbul havalimanı da olabilir ama hangisi olursa olsun bizim İstanbul’a mutlak surette bir havayolu ulaşımına ihtiyacımız var.”